TA STRONA UŻYWA COOKIES. Używamy cookies i podobnych technologii do przechowywania ustawień na Twoim urządzeniu końcowym. Możesz zmienić te ustawienia. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.

Platforma Usług Stanu Cywilnego

Celem portalu PLUSC jest dostarczanie e-usługi wszechstronnie wspomagającej osoby poszukujące pomocy przy załatwianiu spraw związanych ze zdarzeniami życiowymi i kierowanie tych osób do właściwych miejscowo i kompetencyjnie dostawców usług - zarówno usług administracji publicznej, jak usług komercyjnych.

W ramach planowanej e-usługi, świadczonej w dedykowanym portalu (serwisie internetowym), osoba załatwiająca sprawy dotyczące zdarzeń życiowych takich jak: urodzenie dziecka, zawarcie małżeństwa lub zgon, może zdefiniować swoje indywidualne potrzeby korzystając z pomocy Wirtualnego Asystenta. W odpowiedzi automatycznie zostaje wygenerowany scenariusz postępowania, obejmujący:

  • kontekstowo wyselekcjonowane informacje o sposobie załatwiania formalności urzędowych,
  • łącza (linki) do e-usług właściwych miejscowo urzędów stanu cywilnego (USC) i/lub innych jednostek administracji, jeżeli będzie to wynikało ze specyfiki konkretnej sprawy,
  • łącza do stron internetowych (lub dane teleadresowe) najbliższych terytorialnie firm komercyjnych obsługujących dane zdarzenia życiowe i wszelkie usługi towarzyszące,
  • informacje o innych źródłach informacji, nawiązujących tematycznie do zdefiniowanych w formularzu potrzeb.

Cały proces wspierany jest przez Wirtualnego Asystenta działającego w oparciu o bazę wiedzy specjalistycznej i zasoby bazodanowe.

 

Przejdź do portalu PLUSC - www.usc.pl